نازنین زهرانازنین زهرا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 30 روز سن داره

نازنین زهرا فرشته و هدیه ای از بهشت برای مامان و بابا

نازنین زهرای گلم آرزوی مامان روز دختر بر تو گل دخترم مبارک.خدایا شکر

1394/5/27 9:23
نویسنده : maman
351 بازدید
اشتراک گذاری

سلام دوستای خوبم.بعد مدت طولانی وقت کردم بیام برای گل دخترم دوباره بنویسم.چون 2 روز پیش روز دختر بوده و من با داشتن دخترم خیلی به خود بالیدم و دوباره خدای مهزبون رو هزاران هزار بار شکر کردم و همیشه به خود شاه دخترم هم میگم که داشتن  شما یکی از  آررزوهای من بوده و آرزوی مامان دووووووووووووست دارم.تقدیم به تو ای بی همتا

 

تو نازی نازنینی   نازنینا
            شمیم دلنشینی  نازنینا
            اگر هفت آسمان یک ماه دارد
           تو تک ماه زمینی  نازنینا
          تو چون سیمای گل ها نازنینی
         تو دخت بانمک  شیرین ترینی
         تو در انگشتر  انگشت قلبم
         چو الماس درخشان خوش نگینی

  
 

دختر مایه خوش یمنی و خوبى زن
رسول خدا (صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم) فرمود: «از خوش یمنی و خوبى زن است که اوّلین فرزندش دختر باشد.»
 
دختران حسناتند، و پسران نعمات
ابان بن تغلب از امام صادق (علیه السّلام) روایت کرده است که فرمود: دختران حسناتند، و پسران نعمت؛ و حسنات موجب ثواب و اجر و پاداشند ولى نعمت موجب بازخواست مى‏شود.
 
دختر مایه نزول برکت و رحمت و زیارت فرشتگان
رسول خدا (صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم) فرمود: «خانه‏اى نیست که در آن دختران باشند مگر اینکه هر روز بر آن خانه دوازده برکت و رحمت از آسمان نازل مى‏شود و زیارت فرشتگان از این خانه قطع نمى‏گردد و فرشته‏ها براى پدرشان هر روز و شب عبادت یکسال را مى‏نویسند.»
 
یاری دختر دار تا روز قیامت
 روایت شده است که از یکى از دو امام باقر یا صادق (علیهما السّلام) فرمودند: هر گاه مردى داراى دخترى شود، خداوند فرشته‏اى را بر او فرود مى‏آورد تا بال خود را بر سر و سینه آن دختر کشیده گوید: این موجود ناتوانى است که از ضعف آفریده شده است، و کسى که بر او انفاق کند و هزینه او را بر عهده بگیرد تا روز قیامت یارى خواهد شد.
 
دختر ریحانه خوش بو
روایت شده است که رسول خدا (صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم) را به میلاد حضرت فاطمه (علیها سلام) بشارت دادند، آن حضرت به چهره اصحابش نگاهى انداخت، و چون آنان را اندوهگین دید فرمود: «شما را چه شده است؟! (فاطمه من) ریحانه‏اى است که او را مى‏بویم، و روزى او با خدا است.»
امیرالمومنین على (علیه السّلام) فرمود: «هر گاه مژده ولادت دختر، به رسول خدا (صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم) داده مى‏شد، آن حضرت مى‏فرمود: شاخه گل خوشبویى است، و روزى او هم به عهده خداوند متعال است.
 
دختر دلسوز والدین
امام صادق (علیه السّلام) فرمود: «حضرت ابراهیم(علیه السّلام) از پروردگارش خواست که دخترى به او دهد که بعد از مرگش بر او گریه و ندبه کند».
 
دختر داشتن برابر با برکت، یارى خداوند و ثواب دختر داشتن بیشتر ازهزار حجّ و هزار جهاد و هزار شتر و یا گاو که هدیه مکّه کند و هزار مهمانى دادن.


رسول خدا صل(صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم) فرمود: «هر کس یک دختر دارد خداوند او را کمک مى‏کند و یارى مى‏نماید و برکت مى‏دهد و او را مى‏آمرزد.» در حدیث دیگری فرمودند: «هر کس یک دختر دارد براى او بهتر از هزار حجّ و هزار جهاد و هزار شتر و یا گاو که هدیه مکّه کند و هزار مهمانى دادن است.
 
دختران باقیات الصالحات
پیامبر (صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم) فرمود: «خداوند رحمت نماید بر پدر چند دختر، دختران، با برکت و دوست داشتنى هستند و پسران، بشارت دهنده و شاد کننده هستند و دختران باقیات الصالحات هستند.»
 
سرپرستی دختران برابر با مانع ورود به جهنم ،وجوب بهشت و باغ‏هاى بهشتى
پیامبر خدا (صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم) فرمودند:«هر کس از سه دختر سرپرستى کند سه باغ از باغ‏هاى بهشتى به او داده مى‏شود که هر باغى از دنیا و آنچه در دنیاست بزرگتر است.»[11] در حدیث دیگری فرمودند: «کسى که سه دختر دارد و بر رنج و سختى و راحتى آنان شکیبا باشد اینان در روز قیامت مانعى (از جهنّم) براى او خواهند بود.»[12] در حدیث دیگری فرمودند: «هر کس خرجى سه دختر یا سه خواهرش را بدهد بهشت بر او واجب است » پرسیدند: اى رسول خدا! خرج دو نفر را نیز؟، فرمود بله و دو نفر گفتند: اى رسول خدا! و یک نفر؟، فرمود: و یک نفر. و حضرت (صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم) فرمود: هر کس سه دختر و سه خواهر را سرپرستى کند و بر جاى دادن ایشان صبر کند تا آنکه شوهر کنند یا آنکه بمیرند و در قبر جاى کنند من و او همانند این دو انگشت (به انگشت شهادت و وسط اشاره کرد) در بهشت جاى داریم عرض کردم: اى رسول خدا! و دو تا؟، فرمود: و دو تا عرضه داشتم: و یکى، فرمود و یکى».
امام صادق علیه السّلام) فرمود: «هر کس دو دختر و یا دو خواهر و یا دو عمّه و یا دو خاله را تکفّل کند ما او را از آتش باز مى‏گیریم.»

تقدیم به همه اون هایی که فرشته ای به نام دختر  دارن

 

 

دخترم ای جانم ...

دخترم شیرین تر از شهد عسل
دخترم صد شعرنو یکصد غزل
دخترم زیباترین رنگین کمان
آفتاب روشن این آسمان
دخترم یک عالمه مهر و وفا
پرترین پیمانه جود و سخا
دخترم گلدان گلهای بهار
دانه ی یاقوت زیبای انار
دخترم بر درد بی درمان شفا
یک ملک در ظاهری انسان نما
دخترم الماس انگشتر نشین
شاهکاری نیست زیبا تر ازاین
دخترم یک قبله تصویر دعا
محرم الاسرار تقدیر خدا
دخترم پیغمبر فرزانگی
مرحم و درمانگر مستانگی


دخترم شیوا ترین شعر خدا
واژه چین محفل سرلقا
دخترم در مهربانی تا خدا
کشتی لطف خدا را ناخدا

 

 

نازنین زهرای نازم

امیدوارم مثل حضرت خدیجه عاشق
مثل حضرت آسیه حق جو
مثل حضرت معصومه دانا
مثل حضرت هاجر بامسوولیت
مثل حضرت زینب صبور
مثل حضرت زهرا مهربون
مثل حضرت مریم شاد و سرزنده
و مثل حضرت حوا مسجود ملایک باشی

 



 

 


 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)